Duminica a II-a (B)  de peste an

LECTIO DIVINA

prezentare despre meditarea Cuvântului lui Dumnezeu: Lectio Divina

prezentari speciale: Botezul Domnului Isus Cristos

Persoanele care doresc sa urmeze cursurile Scolii Biblice Nazaret  sunt asteptate sa participe la conferintele noastre afisate lunar pe aceasta pagina.  Nu exista o limita  de studii sau de vârsta. Detalii pe pagina Organizarea Scolii.

Nu este o taxa de studiu pentru Scoala Biblica Nazaret. Persoanele care doresc pot oferi donatii in contul Scolii Biblice Nazaret: cont bancar Banca Transilvania: RO20BTRLRONCRT0352484202   – numele contului: Mares Cristina

Duminica a II-a (B)  de peste an

1Sam 3,3-10.19; Ps 39; 1Cor 13-20; In 1,35-42

Textul evanghelic: In 1,35-42

A doua zi, Ioan statea iarasi cu doi din ucenicii lui. Si, pe cand privea pe Isus umbland, a zis: „Iata Mielul lui Dumnezeu!” Cei doi ucenici l-au auzit rostind aceste vorbe si au mers dupa Isus.  Isus S-a intors; si, cand i-a vazut ca merg dupa El, le-a zis: „Ce cautati?” Ei I-au raspuns: „Rabi (care talmacit inseamna Invatatorule), unde locuiesti?” „Veniti de vedeti”, le-a zis El. S-au dus si au vazut unde locuia; si in ziua aceea au ramas la El. Era cam pe la ceasul al zecelea. Unul din cei doi, care auzisera cuvintele lui Ioan si mersesera dupa Isus, era Andrei, fratele lui Simon Petru. El, cel dintai, a gasit pe fratele sau Simon si i-a zis: „Noi am gasit pe Mesia” (care talmacit inseamna Hristos). Si l-a adus la Isus. Isus l-a privit si i-a zis: „Tu esti Simon, fiul lui Iona; tu te vei chema Chifa” (care talmacit inseamna Petru).

Vino, Duh Preasfânt, sufla în gradina mea!

Botezul pe care Isus l-a primit în râul Iordan a însemnat pentru El recunoasterea publica a mesianitatii cu care a fost investit, mesianitate care obtinea, cu pretul jertfirii de sine a Fiului Preaiubit, eliberarea fiecarui om de orice fel de sclavie. Cei doi ucenici ai lui Ioan trebuie sa fi înteles, cel putin partial, acest lucru în momentul în care si-au auzit învatatorul proclamându-L pe Cel care trecea, drept Mielul lui Dumnezeu. În fond, figura mielului evoca simultan atât mielul pascal al carui sânge, uns pe pragurile de sus si pe usorii usilor caselor locuite de evrei, i-a salvat de cea de-a zecea plaga (Ex 12,22-23), cât si mielul dus la înjunghiere, alias Servitorul suferind, mielul prin sângele caruia multi urmau sa-si afle îndreptatirea (Is 53,7.10-11).

Ceea ce a urmat este definit în cele trei verbe, a veni, a vedea si a ramâne. Mai precis, doar atunci când cei doi ucenici ai lui Ioan au mers împreuna cu El, au vazut unde locuia si au ramas cu El le-a permis sa descopere ca este Mesia. Asadar, nimeni nu poate descoperi cine este Isus, daca nu merge împreuna cu El, daca nu vede unde locuieste si daca nu ramâne cu El. Dar, pentru a-L întâlni pe Isus si a descoperi mesianitatea sa eliberatoare, este necesara de multe ori o mediere. Într-adevar, cei doi ucenici au mers catre Isus doar în urma marturiei lui Ioan Botezatorul, iar Petru a venit la Isus doar în urma marturiei date de catre fratele sau, Andrei. Aceasta remarca ne permite sa scoatem în evidenta un aspect important al dinamicii vietii religioase – O!, cât de important pentru timpurile noastre – si anume: întâlnirea celor din jurul nostru cu Isus Cristos depinde de cele mai multe ori de marturia pe care noi o dam cu privire la El. Abia acum întelegem cât de importanta este marturia vietii noastre crestine. O buna marturie atrage oamenii catre Cristos, în timp ce o marturie negativa venita din partea unui crestin îi îndeparteaza pe oameni de Cristos.

pr. lect. dr. Tarciziu-Hristofor Serban

 

Comments are closed.